آموزش هنر های دستی و فروش اینترنتی دست سازه ها

www.jabehrangi.com
بایگانی
  • ۰
  • ۰

در مطلب قبل در مورد هنر روبان دوزی صحبت شد و شما با روبان دوزی آشنا شدید, اکنون در مورد ساخت زیورآلات روبان دوزی شده و دیگر کاربرد های هنر روبان دوزی قصد داریم صحبت کنیم. برای آشنایی بیشتر با دنیای رنگارنگ روبان ها با ما همراه باشید. هنگامی که شما تعدادی دوخت و طرح و مدل روبان دوزی را آموزش ببینید حتماً به فکر خلق ایده های مختلف با روبان ها خواهید افتاد.

ساخت زیورآلات روبان دوزی شده | کاربرد های هنر روبان دوزی

ساخت زیورآلات روبان دوزی از آن دسته از کاربرد های هنر روبان دوزی است که در میانِ هنر دوستان بسیار طرفدار دارد. با تهیه کردنِ قاب های گردنی و گوشواره ای و انگشتر و دیگر قاب بدلیجات, می توانید به زیورآلات روبانی مانند گردنبند های روبان دوزی شده , گوشواره های روبان دوزی شده و انگشتر روبان دوزی شده دست پیدا کنید.

حتی می توانید قاب های گردنی به نسبت بزرگ و زنجیر های بلند انتخاب کنید و به عنوان رو مانتویی استفاده کنید.

کاربرد های هنر روبان دوزی به طور گسترده چیست؟

اگر تا به حال دست به روبان و نخ و سوزن نبرده اید و یا تا حدی بلد هستید ولی برای خود چیزی درست نکرده اید با نمونه و کاربرد هایی که در ادامه برای شما گفته می شود امیدواریم ترغیب شوید و شروع به دوخت با روبان ها کنید.

از دیگر کاربرد های هنر روبان دوزی می توان به درست کردن پیکسل های زیبا و چسباندن آن ها بر روی کیف و لباس و هر جای دیگری اشاره نمود.

روبان دوزی می تواند در تزئین و دکوراسیون منزل تاثیر قابل توجهی داشته باشد. مخصوصاً کوسن های روبان دوزی شده که به مبل ها و محیط خانه رنگ و تنوع جدیدی خواهند داد, می توان با استفاده از طرح های روبان دوزی بر روی کوسن ها که هم می توان از طرح های ساده استفاده کرد و هم می توان از طرح های شلوغ استفاده کرد در محیط تنوع ایجاد کرد, مثلاً می توانید هر چیزی را که ذهن شما به طرف آن جذب می شود را بکشید و شروع به کار کنید.

به کار بردنِ این گونه هنر ها از جمله روبان دوزی بر روی کیف و لباس ها می تواند جلوه ای متفاوت به آن ها ببخشد. برای همه ی افراد اتفاق افتاده که از طرح یک لباس, پیراهن و شلوار خسته شده اند و نیاز به تنوع در آن دارند، شما می توانید تنها با دوخت چند طرح ساده و راحت و در عین حال زیبا, لباس و کیف و وسایل خود را با هزینه ی کم تغییر دهید. برای این که این هنر را به کودکان نیز منتقل کنید می توانید روی لباس ها و حتی لباسِ عروسک آن ها از هنر روبان دوزی بهره بگیرید.

شما به وسیله ی روبان های خیلی پهن و به کارگیریِ رنگ های مختلف می توانید هد بند های روبانی بسازید و روی آن ها را با گل ها و پاپیون های روبان دوزی شده پُر کنید.

اگر به فکرِ تغییر اتاق خواب خود هستید می توانید رو تختی های ساده و رنگارنگی را با توجه به سلیقه ی خود تهیه کنید و روی آن ها را با استفاده از هنرِ روبان دوزی بدوزید و شکلی جدید و متفاوت به اتاق خود ببخشید.

هم چنین رو میزی های روبان دوزی شده و رانر های روبان دوزی شده شکلی متفاوت به محلِ کار و خانه شما خواهند بخشید.

ساخت زیورآلات روبان دوزی شده چیست؟

ساخت زیورآلات روبان دوزی شده به این صورت است که پس از آن که طرح مورد نظر بر روی پارچه دوخته شد البته باید توجه داشت که طرح روبان دوزی کوچک باشد, داخل قاب قرار گیرد مثلاً می توان از طرح یک گل یا یک برگ و … استفاده کرد, برای این منظور قطعه ای کاغذ را بر روی قاب مورد نظر قرار می دهید و دور تا دور قاب را با مداد بر روی کاغذ علامت می زنید. سپس کاغذ را بر روی قطعه ای مقوا قرار می دهید و به اندازه ی کاغذ بر روی مقوا برش می زنید و بعد مقوا را داخل قاب قرار می دهید و قسمت اضافه را برش می زنید. مقوا را بر روی قطعه ای نمد قرار داده و نمد را هم به اندازه ی مقوا یا کمی کوچکتر برش می زنید. پارچه ی طرح مورد نظر را در اندازه ای بزرگتر از مقوا و نمد برش می زنید. چسب حرارتی را برداشته و پشت پارچه روی طرح را کمی چسب می زنید و نمد و پارچه را به هم می چسبانید. در مرحله ای بعد به نمد کمی چسب حرارتی می زنید و مقوا را به نمد می چسبانید. دور پارچه را دوخت زده تا جمع شود و پشت پارچه قسمت هایی که ریش ریش شده و روی قاب چسب حرارتی زده و آن ها را به یکدیگر می چسبانید.

آموزش تصویری دوختِ زیورآلات روبان دوزی را در مطلبی جداگانه قرار خواهیم داد. نحوه ی کار در زیورآلات روبان دوزی مانند زیورآلات گلدوزی و زیورآلات شماره دوزی می باشد تنها نوع دوخت و طرح ها متفاوت است.

این مطالب گفته شد تا اگر وسوسه شدید این هنر را شروع کنید این ایده ها به کارتان بیایند. هر کدام از ما خالق هر ایده ای هستیم پس ما را از نظرات و پیشنهادات خود با خبر کنید.

شاد و خلاق باشید.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی