آموزش هنر های دستی و فروش اینترنتی دست سازه ها

www.jabehrangi.com
بایگانی
  • ۰
  • ۰

تابلو شماره دوزی و در کل هنر شماره دوزی بسیار جذاب می باشد و کاربرد شماره دوزی بسیار زیاد می باشد. ما در این مطلب قصد داریم خیلی مختصر در مورد خرید وسایل شماره دوزی, هنر شماره دوزی و کاربرد شماره دوزی صحبت کنیم, تا شاید به این ترتیب وسوسه شوید و سوزن و نخ را به دست بگیرید و شروع به زیبا تر کردن لباس ها و پارچه های خود نمایید.

هنر شماره دوزی | خرید وسایل شماره دوزی | کاربرد شماره دوزی

برای آشنایی با هنر شماره دوزی با ما همراه باشید. شماره دوزی یا کوبلن دوزی نوعی گلدوزی و سوزن دوزی روی پارچه هایی است که دارای سوراخ هایی هستند که به آسان تر شدن این دوخت کمک می کنند.

برای خرید وسایل شماره دوزی به این نکات دقت کنید: وسیله های موردِ نیاز برای شماره دوزی شامل نخ کوبلن یا dmc , کارگاه , سوزن , قیچی و الگو است. در زیر در مورد این وسایل توضیحاتی داده شده است:

نخ کوبلن یا dmc نخ معروف و مخصوصِ این هنر است که در رنگ های مختلف موجود می باشد.

کارگاه وسیله ای است دایره ای و ژله ای و یا در جنس های مختلفِ دیگر که در شکل ها و اندازه های گوناگون در بازار وجود دارد و کارِ آن فیکس کردنِ پارچه شماره دوزی می باشد.

الگوی شماره دوزی در واقع همان طرح خام شماره دوزی می باشد که بر روی خانه های شطرنجی موجود است و به وفور در فضا های مجازی و با سرچ نام طرح مورد نظر و یا با سرچ نامِ انگلیسی آن یعنی (cross-stitch) می توان به طرح های زیبایی دست یافت.
یکی از صد ها نقشه تابلو شماره دوزی که وجود دارد را برای آشنایی شما عزیزان در این قسمت قرار می دهیم.

پترن شماره دوزی پاندا

چگونه در هنر شماره دوزی موفق شویم؟

شرطِ اصلی برای موفق بودن در هنر شماره دوزی این است که بتوانید پترن را به خوبی بخوانید و دقت کافی داشته باشید چون ممکن است با جا به جا شدن حتی یک خانه اشتباه در کل کار ایجاد شود.

خواندن الگوی شماره دوزی این گونه است که باید ابتدا خانه های موجود در الگو را بشمارید و به همان تعداد بر روی پارچه بشمارید و دوخت بزنید. دوخت در شماره دوزی به این گونه است که به صورت ضربدر خانه ها پُر می شوند و از کنار هم قرار گرفتنِ تعداد زیادی ضربدر در نهایت طرح شماره دوزی ایجاد می شود.

کاربرد شماره دوزی چه چیز هایی می باشد؟

اکنون به بخش هیجان انگیز ماجرا می رسید و آن نمونه ای از کاربرد های این هنر می باشد.

یکی از این کاربرد ها استفاده از هنر شماره دوزی در زیبا تر کردن مانتو هایی است که دیگر از مدلِ تکراری آن ها خسته شده اید و شما با کمی خلاقیت می توانید آن ها را تبدیل به یک مدلِ جدید نمایید. برای خلقِ این هنر بر روی پارچه های مانتو می توانید از روشی که گفته می شود استفاده کنید. ابتدا به اندازه ای که لازم دارید تور شماره دوزی را بِبُرید و به وسیله ی سوزن ته گرد آن ها را فیکس کنید. سپس همانند مراحلی که گفته شد طرح خود را روی پارچه به وسیله ی تور بدوزید و در پایان کار فقط کافی است تار و پود های تورِ شماره دوزیِ خود را جدا کنید.

مورد دیگر از کاربرد شماره دوزی قاب های شماره دوزی است که می توانید پس از پایان کار و دوخت خود پارچه را از کارگاه جدا کنید و داخل هر قابی که دوست دارید قرار دهید و به این ترتیب تابلو شماره دوزی حاصل می شود و می توانید آن را هر جای محیط خانه یا سرکار خود بگذارید. قطعاً دیدن کار دست خود خیلی حسِ خوبی به انسان منتقل می کند.

نمونه ی دیگر از کاربرد شماره دوزی درست کردن گیفت هایی زیبا و هدیه دادن آن ها می باشد. می توانید حتی با وصل کردن نخ و کمی خلاقیت این گیفت ها را تبدیل به جاسوئیچی کنید و پیشنهاد ما این است که از پترن حروف برای این گیفت ها استفاد کنید و اول اسمِ خودتون و یا کسی که می خواهید هدیه دهید را بدوزید.

کاربرد شماره دوزی در زیبا سازی خانه چگونه است؟

حتی می توانید جوراب های ساده و رنگی رنگی خود را به وسیله ی این هنر از سادگی در بیاورید. با هنر شماره دوزی می توانید به هر چیزی مدل جدید و تازه ای دهید و از این هنر در لباس ها و وسایل خانه و هر چیزی که در زیبایی خانه وخودتان تاثیر دارد می توانید استفاده کنید. یک نمونه از کابرد ها در زیبا سازی وسایل خانه درست کردن کوسن های شماره دوزی است که پترن های زیبا می تواند شما را به انجام این کار ترغیب کند. شما می توانید به وسیله ی هنرِ شماره دوزی رانِر های خود را زیبا کنید و هر طرحی که می خواهید را روی آن بدوزید.

حتی می توانید به وسیله ی این هنر دفتر و هر نوشت افزاری که جنس آن از پارچه می باشد یا قابلیت این را دارد که روی آن دوخت انجام شود را زیبا کنید. مثلِ دفتر های پارچه ای و یا جامدادی هایی که از جنس پارچه هستند و حتی می توانید از دفتر هایی که قدیمی شده اند و دیگر جلد آن ها را دوست ندارید استفاده کنید به این ترتیب که با پارچه برای دفتر ها لباس درست کنید و روی آن ها را شماره دوزی کنید.

همیشه لازم نیست برای هدیه دادن، چیز های بزرگ و با قیمت بالا خریداری کرد. هدیه دادن یعنی حسِ خوب خود را به طرف مقابل منتقل کنید و اگر این هدیه دست سازِ خودتان باشد که خیلی بهتر است. وسایل دست ساز همیشه خیلی با ارزش هستن و ما به شما پیشنهاد می کنیم که اگر تولد یا جشنِ دوست و یا فردی که برای شما عزیز است نزدیک می باشد شما می توانید کارت پستال هایی درست کنید و روی آن را به وسیله ی هنر شماره دوزی تزئین کنید و با نوشتن شعر، متن و یا جمله ای آن را به کسی که خیـــلی دوستش دارید هدیه دهید.

همه ی نمونه هایی که گفته شد صرفا برای ایده دادن و آشنایی و ترغیب شما به سمت هنرِ شماره دوزی بود و ما در این مطلب قصد آموزش نداشتیم. به امید خدا به زودی زود آموزش های مختلفی خواهیم داشت. امیدواریم که این ایده ها را به کار بگیرید و نمونه کار های خود را برای ما ارسال کنید. هم چنین اگر ایده ی جذاب و جدیدی دارید و یا نظری دارید می توانید برای ما کامنت بگذارید.

شاد و خلاق باشید.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی